softslogo-diap linkedin twitter facebook check arrow-left arrow-right play share search download play3 pause expand graph location arrow-down2

Persbericht - TEC gaat voor verduurzaming sportpark

Op woensdag 25 september heeft wethouder Carla Kreuk samen met Johan Verweij en Jan Vissers, bestuursleden TEC de eerste duurzame boarding op sportpark De Lok officieel in gebruik genomen. Met de ingebruikname van deze boarding zet s.v. TEC een nieuwe stap in de verduurzaming van het sportpark.

Op de foto v.l.n.r. Ronald van Bemmel (Softs) Johan Verweij (s.v TEC)
Carla Kreuk-Wildeman (wethouder) Jan Vissers (s.v. TEC)

Europese primeur met Green Boarding voor TEC
Deze duurzame boarding, is een nieuw boarding-concept. Deze boarding kent een multifunctionele toepassing, waaronder communicatie, zonne-energie en luchtzuivering. De boarding kent een draaisysteem, zodat de panelen die nodig zijn, worden voorgezet. Zo is het mogelijk om tijdens wedstrijden sponsors op de boarding te tonen, terwijl op andere momenten de zonnepanelen naar voren komen, zodat er zonne-energie kan worden opgewekt. De luchtzuiveringszijde werkt continu.

Energieneutrale voetbalclub
Naast deze panelen komt de Green Boarding met een groot UEFA goedgekeurd ledscherm. Dit led-scherm wordt onderdeel van een netwerk van maar liefst 100 grote amateur voetbalverenigingen in Nederland. Hierdoor wordt de boarding ook voor nationale adverteerders interessant.

Zo uniek als de techniek is ook het achterliggende financiƫle model. Maar liefst 2/3 van de opbrengsten wordt namelijk gebruikt om de betreffende voetbalclubs te verduurzamen. Vaste zonnepanelen en vele andere verduurzamingsmaatregelen kunnen hiermee worden gefinancierd. Het streven is om binnen 5 jaar al deze clubs energie-neutraal te hebben. Dat budget komt door deze boarding tot stand.

Johan Verweij bestuurslid van s.v. TEC; “We zijn trots op deze volgende stap om ons sportpark te verduurzamen. Met de boarding wekken we zonne-energie op en halen we stikstof uit de lucht, terwijl we tegelijkertijd samen met onze sponsors werken aan een duurzaam neutraal sportpark.”